Етикети

неделя, 19 май 2013 г.

Вдъхновения върху коприна

Една моя страст - рисуването, без да съм художник. Хоби, което ме кара да се откъсна от монотонното ежедневие и внася мир и хармония в душата ми. Понякога ходя в една галерия, където се организира група за рисуване. Това ме освобождава от умората, натрупана на работното място. И не само мен... Май всички сме жени отдадени на работата си и търсещи моменти на релакс, в които с ръцете си да създадем малко красота :)



 Рисуваме върху коприна. Техниката не е сложна, но изисква известна доза сръчност. За целта е нужно парче коприна, изпънато върху дървена рамка, контурна боя и бои за коприна. Тази техника толкова ме вдъхнови, че си купих за в къщи контури на Марабу,


както и бои за коприна на същата марка :)


И така- най напред с молив се рисува избрания мотив върху плата. След това с контура се очертава върху молива. Това е най-прецизната част, тъй като трябва да се оформи равномерна линия, която да не се прекъсва. Това е от особена важност за крайния резултат. Нужно е време  да изсъхне контурната линия, за да продължим нататък. Най-добре е това да стане на следващия ден.


След като контура е добре изсъхнал, започваме да нанасяме боите с мека четка. Добавянето на морска сол върху все още мократа боя образува страхотни ефекти. Тъй-като боята е доста течна, много бързо прониква по нишките на плата и тук проличава как сме сложили контура. Ако е добре направен той трябва да спира боята. :)
Отново време за съхнене - хубавите неща стават бавно...
След това рисунката може да се дооформи с акрилна боя, която не се разлива и поприкрива някой несъвършенства :)
Първият ми аматьорски опит в къщи... Доста накапах плата и като цяло се получи една цапаница :)))


А това са две мои малко по-добри творби, направени в галерията с напътствията на една прекрасна млада художничка :)



Няма коментари:

Публикуване на коментар